18 December 2013

Apricot and Coconut Truffles




 I've managed to try another dessert from one of my bloger friends. Today I'm presenting a recipe from 'La cuisine creative', Serbian bloger with a great collection of wonderful posts. I wanted something quick and without cooking, that is different and unusual. I found it in this recipe; very aromatic, fruity and tasty. 

'Bombs' with Apricots (original recipe in  Serbian)

Ingredients
200 g dried apricots
100 g dessicated coconut
75 g margarine (I replaced it with butter), ct into pieces
50 g icing sugar
1-2 tbs apricot liqueur (I added almond liqueur and rum)
lemon zest (I added orange zest)
pinch of cinnamon
white chocolate (melted) for rolling bombs in 

Method:
Cut apricots roughly, pour liqueur over them; let it aside for 30 + minutes, mixing now and then a few times. Place all ingredients into a food processor, and pulls it until all come together. Take a spoonful at a time, roll between your palms to form little balls. Refrigerate until firm. Melt white chocolate, dip each ball into it and place onto baking paper to firm again. Place balls into paper cases and serve.



Bombice sa kajsijama

Uspjela sam probati jos jedan od vasih recepata koji su bili na listi.  Zeljela sam nesto brzo, bez pecenja, nesvakidasnje i originalno. Pronasla sam ovaj recept od  'La cuisine creative', i odusevila se. Lana ima divnu kolekciju recepata sa sitnim kolacicima!
Pogledajte Originalni recept; napravila sam male promjene, jer nisam imala sve sastojke iz Laninog recepta, pa sam se posluzila onime sto se naslo u mojim zalihama.

Sastojci:
200 g suvih kajsija,
100 g kokosa, 
75 g margarina, (zamijenila sam ga sa maslacem)
50 g secera u prahu,
par kasika likera od kajsija, (stavila sam liker od badema i malo ruma)
malo naribane limunove korice, (stavila sam narandzinu koricu)
na vrh noza cimeta
Bijela cokolada (otopljena) za uvaljati bombice

Nacin:
Kajsije se izrezu i namoce u liker. Zatim se svi sastojci ubace u sjeckalicu; ukljuci se dok se ne isjecka i pomijesa. Oblikuju se loptice i rashlade. Zatim svaku uvaljati u otopljenu cokoladu i ponovo vratiti da se cokolad stegne. Staviti u papirnate korpice i sluziti.

Here is link for my previous biscuits / slices recipes.
Evo linka za moje prethodne recepte za keksice i slicne kolacice.

Most beautiful Biscuits for upcoming Festive Seasons


14 comments:

  1. Jako lijepe i fine bombice!
    Hvala za kolaž keksića, zaista divna paleta kojom ću ovih dana sigurno prosurfati :)

    ReplyDelete
  2. OMG-it looks absolutely delcious!

    ReplyDelete
  3. I can't believe you made these things! With all that apricot inside?! Definitely on my to-do list :) ela

    ReplyDelete
  4. Ovo sam vise puta pravila i stvarno su odlicne :)

    ReplyDelete
  5. These truffles look spectacular, Jasna.

    ReplyDelete
  6. Mmm, predivno. Šta si nam kolačića predstavila, ajoj, al si vrednaaa! :)

    ReplyDelete
  7. Ovog vikenda planiram praviti razne kolačiće, ovaj ću sigurno isprobati, a i neki sa tvoje liste, hvala!

    ReplyDelete
  8. Super su mi ove kuglice i kod Lane sam pogledala, to je divota, tako savršeno precizne

    ReplyDelete
  9. Kuglice su prekrasne i sigurno jako ukusne. Prijedlozi s kolaža su super i posebno mi se sviđa kućica.

    ReplyDelete
  10. Prekrasno napravljeni, jako me je obradovalo sto je receptic fino posluzio... mislim da cu odmah smazati jednu kuglicu!:))) Puuuno te pozdravljam!:)))

    ReplyDelete
  11. The truffles look simply superb, Happy New Year Jasna..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...