10 May 2013

Tomatoes

 
Tomatoes are full of vitamin C, which is powerfully anti-viral and crucial for good functioning of the imune system. They're packed with lycopene (type of carotenoid) that helps prevent the cancer, particularly prostate cancer. Beta-carotene in tomatoes is necessary for production of vitamin A, that helps to mantain healthy thymus gland, which plays vital role in immune response. Vitamin E in tomatoes helps to protect body from toxins.
Cooking tomatoes releases the lycopene, making it more available to the body.
Properties:
-Anti-cancer
-Anti-viral
-Antioxidants (Vitamins B3, C, E, betacarotene, lycopene, potassium)
...............................................................................................................................

Paradajzi / rajcica / pomidori su puni vitamina C, koji je mocan protiv virusa i neophodan za dobro funkcionisanje imunog sistema. Bogati su likopenom, (vrsta karotenoida) koji pomaze prevenciju raka, posebno raka prostate. Beta-karoten u paradajzu je neophodan za proizvodnju vitamina A, koji pomaze odrzavanju zdravog timusa (zlijezda iza grudne kosti), koji igra vitalnu ulogu u aktivnom imunom sistemu. Vitamin E u paradajzima pomaze zastititi organizam od otrova.
Kuhanje pradajza oslobadja likopen, koji onda lakse apsorbovan od strane tijela.
Uloge:
-Anti-kancerogene
-Anti- virusne
-Antioksidantne (vitamin i B3, C, E, betakaroten, likopene, kalijum)
Svi moji recepti

Italian Filled Tomatoes




Best, quickest tomato sauce




Tabouli




Tomato Soup ... feel-good-soup

13 comments:

  1. Od svih navedenih recepata, juha mi je na prvom mjestu!

    ReplyDelete
  2. Uf, obožavam paradajz u svim varijantama ali me najviše osveži tabouli :)

    ReplyDelete
  3. Kad bi trebala birati teško bi se odlučila za uži izbor, sve mi se svidja! Mozda bi ipak juhu stavila na prvo mjesto, skupa s umakom...i tabouliem...i ove krasne punjene...ma ne znam stvarno :)

    ReplyDelete
  4. Nice post and all the tomato dishes look wonderful..

    ReplyDelete
  5. Da i ja izaberem. Ja bih supu. Inace sve tako dobro izgleda i svidja mi se ova tvoja serija postova o namirnicama uz izbor dobrih recepata.

    ReplyDelete
  6. Odlični recepti sa mojim omiljenim rajčicama, razveselim se svakoj novoj sezoni i mirisu i okusu domaće rajčice. Hvala ti za ovaj pregled recepata, i meni je juha favorit ali niti ostali ne zaostaju !

    ReplyDelete
  7. Se ve todo muy tentador muy sabroso adoro el tomate,abrazos y abrazos.

    ReplyDelete
  8. Odlična kolekcija ! Čorbica mi se baš dopada :)

    ReplyDelete
  9. Blog hopping and stumbled onto your beautiful blog.
    Nice post, dish looks yummy !

    Visit my blogs too, please add comments.
    Thanks
    Rajiv
    http://www.magnificentdewdrops.blogspot.com
    http://www.magicalpresent.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. That tomato sauce looks really great!

    ReplyDelete
  11. Ma sve bih ja probala:)
    Al' recimo da me je najvise odusevio recept za tomato soup i tabouli.

    ReplyDelete
  12. They look incredible. Can't wait to make them.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...